Promosyon’da Hedef Kişi

12 Şub

kim

Promosyon, çok çeşitli ürünleri kapsar. Bazen en akla gelmedik ürün bile Promosyon Malzemesi olarak kullanılabilir. Çünkü firmaların promosyon verme amaçları da farklılık gösterir.

Promosyon verme amacı, firmanın, o promosyonu dağıtmaktan sorumlu biriminin farklı olmasına yol açabilir. Bu da hedef kişinin değişmesine yol açar.

Biz Promosyon satışçıları öncelikle Satınalma departmanı ile ilişki kurmaya çalışırız. Çünkü genellikle firmanın taleplerini araştıran ve satınalan departman burasıdır. Eğer satınalmacı ile aramız iyi ise firmanın bütün taleplerine teklif verme şansı yakalarız.

Satınalmacılardan sonra Ürün Müdürleri gelir. Özellikle ilaç firmalarında Ürün Müdürleri, dağıtacak yeni ve farklı ürün ihtiyacı duyarlar. Eğer ithalatçı bir Promosyon firmasıysanız ve Çin’den değişik ürünler bulduysanız, bunları mutlaka Ürün Müdürlerine göstermelisiniz. Tabi bazen bir firmada 15 – 20 tane Ürün Müdürü olabilir.  Firma ile temasa geçtiğinizde hepsi ile ya beraber ya da ayrı ayrı görüşmeniz gerekir.

Ürününüzü tanıtmanız gereken durumlarda, Satınalmacıları tanımanız fazla bir işe yaramaz. Satınalmacı çoğunlukla kendisine gelen talepleri karşılamaya çalışır. Oysa sizin talep yaratmanız gerekmektedir. Ürün Müdürleri ile görüşme sebebiniz de bu talebi yaratmaktır.

Ancak her zaman talep Ürün Müdüründen gelmez.  Bazen İnsan Kaynakları departmanı, personel için bir etkinlik yapacaktır ve etkinlikte dağıtmak için birşeyler ister.  Pazarlama departmanı bir promosyon kampanyası planlamıştır, ürünün yanında verebileceği birşeyler ister. Reklam departmanı isteyebilir. Kurumsal İletişim departmanı bir Sosyal Sorumluluk projesi için bazı ürünlere ihtiyaç duyabilir.  Bazen de bizzat Genel Müdür, çalıştığı üst düzey yetkililere birşeyler vermek ister.

Eğer sattığınız tek bir çeşit ürünse ve bunu tanıtma ihtiyacınız varsa, doğru departmana ulaşmak zorundasınız. Bu konuda en büyük zorluğu Promosyon ürünü olarak Fidan ve Tohum satarken yaşadım.  Çok büyük bir telekomünikasyon şirketinde çalışan arkadaşıma, bu ürünleri hangi departmana tanıtmam gerektiğini sorduğumda, firmasında birkaç kişi ile konuştu ve bana öğrenemediğini söyledi. Yani hedef kişi o kadar belirsizdi.

Sonuçta bu ürünler ile ilgili yaptığım satışların tamamını, Şirket Genel Müdürü veya Sahiplerine yaptım.

Özellikle Promosyon sektöründe portföyü olan arkadaşlarım, yeni bir firmada farklı bir ürün satacakları zaman, ürünün portföylerinde tanıdıkları kişilere uygun olup olmadığını değerlendirmelerinde büyük fayda var…

 

Yorum bırakın