Çantacılar ve Promosyon !

17 Kas

Çanta promosyon işinde en önemli konulardan biridir.

Yıllardır bu işin içindeyim. En az 10 tane farklı çantacı ile çalıştım. Ve hatta son olarak bir çantacıda bizzat çalıştım.  Hepsinde de problem yaşadım. Ya üretimi düzgün yapmazlar, ya zamanında bitirmezler, ya önce söylediklerinden farklı maliyet çıkarırlar, ya da yapabilirim dedikleri çantayı hiç yapamazlar.

Promosyon piyasasına çalışan sağlam çantacı bulmak gerçekten zor. 2 – 3 tane kurumsal firma var. Ancak genelde müşteride karşınıza çıkan rakipler de yine onlar.

Bunun nedeni çanta işinin tamamen bir önceki yazımda belirttiğim gibi değişken unsurlara sahip olması.  Kumaş, model, boyut, baskı, hatta renk bile çanta imalatında süre ve maliyet açısından fark yaratabiliyor.  Bu farklılık doğru hesaplanmadığı taktirde, yukarıda bahsettiğim sorunlar ortaya çıkıyor.

Aklı başında bir çanta firmasının yapması gereken, modellerini önceden belirlemek, bu modellerin bütün özelliklerini belirlemek, numunlerini yapmak ve olası değişikliklerin etkilerini önceden hesaplayarak müşteriye sunmaktır. O zaman elinizde kalıplaşmış bir ürün olur ve müşteri bunu beğenir ya da beğenmez.

Oysa çantacıların çoğu, buldukları ve beğendikleri her modeli üzerinde çalışmadan sitelerine koyar veya müşterilerine sunarlar.  Müşteri sorduğunda, bunu bir ayrıcalıkmış gibi “Müşterinin istediği şekilde üretebileceklerini” söylerler.  Böylece “Beğenmeme” şansı bırakmazlar. Daha da risklisi müşterinin gönderdiği bir resme bile fiyat verirler. Üstelik bir de bu fiyatın rekabetçi bir fiyat olması gerekir. Sonra da müşterinin istediği ürünü üretebilmek için türlü problemlerle karşılaşırlar.

Bu çanta sektöründe bir zihniyet ve kaynağı da Zeytinburnu bölgesindeki atölyeler.  Bazı firmalar burdan uzaklaşarak kendilerini farklılaştırmaya çalışırlar, ancak orada yetişmiş ve oranın koşullarında çalışmaya alışmış bir insanın ,sırf mekan değiştirdi diye,  farklı bir davranış göstermesinin kolay olmadığını bizzat gördüm.

Yorum bırakın