Promosyon Ürününde Logo Kalıcılığı

8 Şub

de

Bir firmanın Promosyon dağıtmasındaki en önemli etkenlerden biri hatırlanma isteğidir.  Hatırlanma çoğunlukla promosyon malzemesinin üstündeki Logo vasıtasıyla olur.

Promosyon ile Logo baskısı büyük oranda ayrılmaz bir ikilidir. Çok prestijli hediyeler “mesela değerli bir kalem veya saat” elbette logolu olmaz. Zira kullanıcı böyle bir ürünü logolu olarak kullanmak istemez. Ama 1 – 5 liralık ürünlerin çoğu logolu olarak dağıtılır.

Madem ki Logo bir hatırlanma vesilesidir. Kalıcı olmalıdır. Bu nedenle ürünlerin üzerine basılmalıdır. 1 -2 liralık bir kalemin üzerindeki logo kimseyi rahatsız etmez.  Hem plastiğe basılmış Logo kendi kendine çıkmaz, hem de  kullanıcı Logoyu çıkarmaya çalışmaz.

Bazı ürünlerin üzerine Logo basılamaz. Mesela bir ağaç fidanına Logo basamazsınız.  O zaman çözüm olarak ambalaja veya tamamlayıcı parçaya baskı uygulanır.  Mesela bir Bonsai’ye baskı yapamazsınız. Ama  Saksısına baskı yaparsanız, Bonsai yaşadığı sürece, saksı da kullanılacağından, Logo kalır.  Ama ürün kullanıldığında ambalaj atılıyorsa, Logo da ambalajla birlikte gider.

Logo’nun ambalajla beraber atılması, promosyon malzemesinin hatırlanma amacıyla dağıtılmasını da sıkıntıya sokar. Bu nedenle bu tarz ürünler, firmalar tarafından promosyon malzemesi olarak tercih edilmeyebilir.

Bazen Promosyon malzemesi hatırlanması istenilen başka bir etkinliğin yan malzemesi olarak dağıtılır. Mesela Sosyal sorumluluk projelerinde veya düzenlenen etkinliklerde kullanılır. Bir Müzik Festivalinde, bir kaç saat için kullanılacak bir ürün dağıtılabilir. Çünkü burada amaç ürünün firmayı hatırlatması değil, Müzik festivalinin firmayı hatırlatmasıdır.

Bu nedenle ürünün logoyla olan ilişkisi, aynı zamanda ürünün kullanım alanı açısından da değerlendirilmelidir.

Yorum bırakın