2013 Promosyon Fuarı

21 Eyl

fuar

Promosyon Kurdu olarak Promosyon Fuarına gitmemek olmaz. İtiraf edeyim geçen senekine gitmemiştim. Çünkü işimden yeni ayrılmış, biraz da piyasaya küsmüştüm. Ancak şimdiye kadar 10 cıvarında Promosyon Fuarında katılımcı olarak bulundum. Yine 3 – 4 fuarı da ziyaretçi olarak gezdim. Bu yüzden önceki fuarlar hakkında bilgim iyi.

Gelelim bu fuara. Bu fuar şimdiye kadar gördüğüm en sönük fuarlardan biriydi. Buna benzer bir fuarı sanıyorum bir ekonomik kriz zamanında görmüştüm. Bundan 2 sene önceki fuar PSI ile yapılmıştı ve 2. hol açılmıştı. O zaman da bazı eski firmalar yoktu. Ancak birçok yabancı firma vardı. Bu fuarda birçok sektör devi ortalarda olmadığı gibi sadece 1 tane yabancı (Çinli) firma gördüm. Ve fuar tek holdü.

Elbette fuarda hemen her çeşit ürün vardı. Ajandacılar, Kalemciler, İthalatçılar, Şemsiyeciler, Giyimciler mevcut. Ancak Örneğin 4-5 tane ajanda firması olmasına rağmen Ajanda sektörünün devleri Le Color, Gıpta, Acar, Tolga gibi firmalar fuarda yoktu. Kalemcilerden gözüm Scrikss, Lecce Pen  ve İstanbul Kalem’i aradı ama onlar yoktu. İthalatçıların en büyüklerinden Baylar yoktu. Avrupa Stok firmalarının temsilcilerinin de hiçbiri yoktu.

Peki ne vardı onların yerine ? 6-7 tane baskı makinesi firması, yer doldurma amaçlı konuldukları bariz belli olan hattat, bakırcı, dokumacı, camcı gibi kimseler ve oyuncakçılar. Bu arada hiçbir firmanın standı eskisi gibi gösterişli değildi. Çoğu standart fuar standı veya basit tek katlı standlar kullanmışlar.

Bu gözlemlerime dayanarak şunu söyleyebilirim. Köklü firmalar artık kendilerini veya ürünlerini fuar yoluyla tanıtma ihtiyacı duymuyorlar. Yeni aracı ajanslığa soyunanlar henüz farkında değiller, ama bu eski firmalar artık kendilerini onlara tanıtma veya onlarla çalışma ihtiyacı da duymuyorlar. Çünkü bütün üreticiler potansiyel müşterileri olan firmalarla ya tanışıyorlar, ya da tanışmaya çalışıyorlar.
Bunun için de interneti ve kurumsal satışçılarını kullanıyorlar.

Peki Fuarın faydası ne ? İlginç ve değişik bir ürününüz varsa, firmanız sektöre yeni girmiş veya büyüyorsa, birilerine kendinizi veya ürününüzü tanıtmaya başlamak için iyi bir yer.  Ben inanıyorum ki, bu sektörle uzaktan yakından ilgisi olanların çoğu fuarı gezecek veya katılımcıları öğrenecektir. Doğrudan müşteri olmasalar da piyasada bilinmek daha fazla yere ulaşmak ve ciddiye alınmak için önemli. Fuara katılmış, veya katıldığını beyan eden bir üretici (yeni), müşterinin gözünde de rakiplerinin gözünde de daha bir ciddiye alınır. Ve yine fuarda elde edilen ilişkiler, firmaların güçbirliği yapmasını kolaylaştırır.

Tabi bir de “fırsat” olayı var. Sanıyorum bu fuar en çok şemsiye üreticisi  olduğunu duyuran bir firmaya yarıyacak. Şemsiye sektörünün en büyüğü Cemal Birsen’in zor duruma düşmesi ile bu alanda büyük bir açık oluşmuştu. Fuara büyücerek bir stand ile katılan bir şemsiye üreticisi sanıyorum bu boşluğu dolduracak. Adını özellikle vermiyorum. Gerçi ben firmayı tanıyordum ama fuarı gezmemin bana bir avantajı olsun. Belki henüz firmayı tanımayan müşteriler vardır 🙂

Bir Yanıt to “2013 Promosyon Fuarı”

  1. yusuf özay 23 Eylül 2013 13:31 #

    genel gözleminiz doğru bizde katılımcı firma olarak durumdan üzüntü duyduk inşallah sektör eski parlak günlerine döner ve bunun sebepleri detaylarıyla konuşulup önlemleri alınır

Yorum bırakın