Ajansların Kurtarıcısı : Acemi Satınalmacılar !

19 Ağu

acemi
Promosyon Piyasası iyice daraldı. Artık “Biz kırk kişiyiz. Birbirimizi biliriz.” denecek hale geldi. Bunun dışında hala ajanslık yapmaya çalışanlar var. Bunların en büyük kurtarıcıları, piyasayı bilmeyen, acemi satınalmacılar.

Bazı büyük şirketler, yüksek miktarlarda promosyon yaptırdıkları halde, promosyon satınalmasına fazla önem vermiyorlar. Ucuz eleman çalıştırmak için, yeni mezun veya konuyla ilgili hiçbir bilgisi olmayan acemi kişileri görevlendiriyorlar. İşte aracı ajanslar artık büyük oranda bu kişiler sayesinde yaşıyor.

Günümüzde artık üretici veya ithalatçı olan ilk ele ulaşmak çok kolay bir hale geldi. Bazı ajanslar kendilerine üretici veya ithalatçı havası vererek satış yapmaya çalışıyorlar. Deneyimli olan satınalmacılar gerçek bir üretici ile sahte bir üreticinin farkını gayet iyi ayırabilir. Ancak acemi bir satınalmacı bunu yapamaz.  Böylece 2. elden aldığı fiyatlar ile firmasını zarara uğratır.

Bazen de tecrübeli satınalmacılar, fiyat araştırma işini asistanlarına bırakırlar. Bu asistanlar da olur olmaz yerlere fiyat sorarak piyasayı karıştırırlar. Düşünün, Tekstil ürünleri ürettiğini belirten bir firmaya, büyük bir firmanın satınalması USB Bellek soruyor ! Biz Promosyoncular genellikle bu gibi durumlarda “Yok” demeyiz.  İşbirliği yaptığımız uygun üretici veya ithalatçılardan fiyat alır veririz. Gerçi bu gibi işlerin büyük çoğunluğu daha sonra müdahale eden tecrübeli satınalmacılar tarafından düzeltilir. Ama piyasa karışmış olur.

Bu yanlış yerden fiyat isteme olayının daha vahimi, Ajans satınalmacısının yanlış yerden fiyat istemesidir. Düşünün Ajans gidip, çanta firmasına kalem soruyor, çanta firmasının aradığı kalem imalatçısı, bizzat müşteriye teklif verdiğini söylüyor (Ajansın Müşterisine). Böyle durumdaki bir ajans bence derhal başka işlerle uğraşmalıdır. Çünkü boşa kürek çekmektedir.

Yorum bırakın